چِنُ وِن

چِنُ وِن

تاریخ و فرهنگ
چِنُ وِن

چِنُ وِن

تاریخ و فرهنگ

مراسم تشییع ۴ شهید گمنام دوران دفاع مقدس در شهرستان داراب

مردم شهرهای دوبرجی و جنت شهر در استقبال از شهدای گمنام سنگ تمام گذاشتند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری عصر داراب نیوز،؛ مراسم تشییع ۴ شهید گمنام دوران دفاع مقدس  در شهرستان داراب با حضور اقشار مختلف مردم و مسؤلین شهرستان در شهرهای دوبرجی مرکز بخش فورگ و جنت شهر مرکز بخش جنت برگزار شد.

گفتنی است که به مناسبت حضور شهدای گمنام در جنت شهر و دوبرجی، تعدادی از شاعران در پاسداشت یاد و نام این شهیدان اشعار خود را در فضای مجازی منتشر نمودند.

اذون کبوتر تو گوشم بگویید

نماز مسافر شکسته بخونید

بگیرید یه مهمونی بی صدایی

کباب,دل وشربتی  ازجدایی

رسول امیری 

***

ماجنگیدیم

شمالنگیدید

ما،لنگ شدیم

شماتیمور..

رضاعلی اکبری.اقلید.

***

از مستی غیرتت فلک جام گرفت

دنیای کبواترانه آرام گرفت

چون نام نمانده تا صدایت بزنیم

 گمنامی تو از آسمان نام گرفت

صمد حسینی ایجی

***

بهشتش بودم و او کوثرم بود

پدر تا رفت او تاج سرم بود

شبی که پیکرم برخاک افتاد

جهنم زیر پای مادرم بود

*

 از این  جا رفت و جایش را ندیدم

غروب چشم هایش را ندیدم

قدم ها را چنان آرام برداشت

که حتی رد پایش را ندیدم

زری قهارترس.شیراز

***

 تعبیر درخت تاک را  فهممیدم.

 جامانده بدون ساک را فهمیدم

وقتی خبر نیامدن قطعی شد

من ترجمه ی پلاک را فهمیدم.

صمد حسینی ایجی

***

شهر خود را من چراغان می کنم

کوچه را همچون گلستان می کنم

می شود گمنامی اش فردا تمام

این شهیدی را که مهمان می کنم

جلیل سلمان

***

با   یاد   خدا  از   همه   آلام  گذشتم

پر  شور  برفتم  و  چه   آرام  گذشتم

بر قله ی هستی که رسیدم بدهم جان

گمنام  شدم  وز پی  هر  نام  گذشتم

صادق کریمی

***

 

با ناز و نوازش خدا رام شدم

بی نامترین و صاحب نام شدم

بین خودمان بماند این حرف وحدیث:

عاشق شدم وشهید گمنام شدم

رسول امیری

***

یک چفیه پراز بهار باور کردم

موسیقی انتظار باورکردم

من عاشقی تورا به روی مین ها

درلحظه ی انفجار باور کردم

کیوان براهنگ

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد