چِنُ وِن

چِنُ وِن

تاریخ و فرهنگ
چِنُ وِن

چِنُ وِن

تاریخ و فرهنگ

کمپین " بیایید از خودمان آغاز کنیم"

با اینکه اغلب فرهنگ دوستان داراب صمد یعقوبی را در قامت یک هنرمند انجمن نمایش و یا یک نویسنده و فعال اجتماعی می شناسند لیکن فعالیت های وی در حوزه محیط زیست در سطح شهرستان کمتر از گذشته جلب توجه می نماید.


ولی این نکته از نامبرده که اتفاقاً علاوه بر تخصص دانشگاهی در حوزه های مرتبط با محیط زیست با شغل و مسئولیت ایشان در شرکت سیمان داراب هیچگاه از چشمان تیزبین کاوشگرِ چِنُ وِنْ دور نمانده و نخواهد ماند؛ پس مهندس جان بتاز که سازمانهای مردم نهاد خوب جائی است برای ارائه و به ثمر نشاندن راهکارهای حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی.


یعقوبی در وبلاگ شخصی خود « واگویه» ، ضمن دعوت از همگان برای حضور در کمپین "بیایید از خودمان آغاز کنیم " نوشته است:


ظروف یک بار مصرف پلاستیکی و کیسه‌‌هایی از همین جنس را می توان به عنوان یکی از مشکلات جدی دهه‌‌های اخیر محیط زیست کشور مطرح نمود .


استفاده از این ظروف در بیشتر صنوف مرتبط با تهیه یا توزیع مواد غذایی از قبیل رستورانها و بیرون برها به دلایلی نظیر قیمت ارزان، سبک بودن و دسترسی آسان در حال فراگیر شدن می باشد و متأسفانه در بعضی از ماههای سال از قبیل محرم و صفر به دلیل برگزاری مراسم های مذهبی میزان استفاده از آن به صورت چشمگیری افزایش می یابد.



سازمان مردم نهاد و نوپای انجمن دوستداران محیط زیست و منابع طبیعی داراب با راه اندازی کمپینی تحت عنوان "عدم رهاسازی ظروف یکبار مصرف" ضمن دعوت از تمامی شهروندان دارابی به منظور اضافه شدن به این کمپین سعی بر آن دارد تا در سایه سار مشارکتهای مردمی و خود جوش به شعار خود "بیایید از خودمان آغاز کنیم " جامه عمل بپوشاند.

با توجه به آغاز ایام سوگواری سالار شهیدان حضرت اباعبدا... الحسین(علیه السلام)،  و اهمیت موضوع طرح شده توسط انجمن دوستداران محیط زیست و منابع طبیعی داراب ما نیز با شعار " بیایید از خودمان آغاز کنیم" به این کمپین ارزشمند می پیوندیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد